Logowanie
sobota, 21 Lip 2018
  • default style
  • blue style
  • green style
  • red style
  • orange style
Joomla Templates and Joomla Extensions by joomla2you.Com

GIMNAZJUM

Umożliwia realizację obowiązku szkolnego uczniom z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym Na wszystkich etapach uczniowie objęci są rewalidacją indywidualną z…

GIMNAZJUM GIMNAZJUM

ZASADNICZA SZKOŁA ZAWODOWA

Od listopada 2009 r. szkoła realizuje projekt systemowy: MODERNIZACJA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO NA DOLNYM ŚLĄSKU, realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki przez…

ZASADNICZA SZKOŁA ZAWODOWA ZASADNICZA SZKOŁA ZAWODOWA

SZKOŁA PRZYSPOSABIAJĄCA DO PRACY

Szkoła w cyklu 3-letnim przygotowuje do samodzielnego funkcjonowania w życiu, zapewnia edukację uczniom z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. Prowadzone…

SZKOŁA PRZYSPOSABIAJĄCA DO PRACY SZKOŁA PRZYSPOSABIAJĄCA DO PRACY

ZAJĘCIA DODATKOWE

  W naszym Ośrodku realizowanych jest wiele interesujących zajęć pozalekcyjnych, które mają na celu stymulowanie rozwoju dzieci oraz rozwijanie ich indywidualnych możliwości…

ZAJĘCIA DODATKOWE ZAJĘCIA DODATKOWE
Drukuj

„Pierwsze koty za płoty" – tak najogólniej można scharakteryzować u nas mijający miesiąc nauki szkolnej. Czas ten wykorzystany został na aklimatyzację nowych członków naszej rodziny internackiej, a pozostałym pozwolił oswoić się z myślą, ze czas się zabrać do solidnej pracy. Jedni i drudzy, aby usprawnić sobie przebywanie w naszym domu wzięli udział w wyborach obsadzających różne funkcje samorządowe w naszym środowisku.

Drukuj

Dyskoteka integracyjnaDnia 11.09.2013 r. w internacie Ośrodka Szkolno-wychowawczego w Wąsoszu odbyła się pierwsza w tym roku szkolnym dyskoteka, inaugurująca nowy rok szkolny w internacie. Podczas zabawy przywitaliśmy również nowoprzybyłych wychowanków.

Drukuj

W roku szkolnym 2012/2013 w naszym Ośrodku realizowany był projekt:

KULTHura- ja- zdrowie- sport

Nauczycielami odpowiedzialnymi za jego wykonanie byli: p. Emilia Sawiniec oraz p. Adam Nowak. Celem ogólnym projektu było:

 

  • kształcenie wśród uczniów postaw proekologicznych i odpowiedzialności za swoje życie oraz życie innych
  • wdrażanie aktywnych form spędzania czasu wolnego oraz
  • odpowiedzialności z pracę w grupie i za powierzone zadania.

 

Wymienieni nauczyciele omówili wraz z uczniami cele szczegółowe projektu, określili czas na ich wykonanie oraz zasady obowiązujące podczas jego realizacji.

 

Tworzenie zespołów projektowych

Uczniowie zostali podzieleni na zespoły tak, aby w każdym z nich znalazły się osoby mające różne umiejętności i odznaczające się innym stylem pracy. Ułatwiło to wszystkim współpracę, dokonanie równego podziału zadań oraz efektywne i skuteczne komunikowanie się. Każdy zespół wybrał lidera, odpowiedzialnego za organizację i przebieg prac.

Grupa 1 – wykonanie testu sprawnościowego
Grupa 2 – przygotowanie prezentacji i jej zaprezentowanie
Grupa 3 – przygotowanie sałatek, omówienie sposobu przygotowanie, degustacja
Grupa 4 – cała klasa – przygotowanie plakatów.

 

Realizacja projektu

Zespoły uczniowskie realizowały projekt, sporządziły prezentację multimedialną na temat zdrowego, aktywnego trybu życia. Uczniowie ćwiczyli umiejętności prowadzenia prezentacji, wspierając się przygotowanymi wcześniej plakatami.

 

Ocena projektu

Nauczyciele odpowiedzialni za realizację projektu ocenili pracę każdego z uczniów w sposób opisowy, zakończony ogólnym stwierdzeniem „zaliczono projekt" lub „nie zaliczono projektu". Na zakończenie projektu została przeprowadzona rozmowa z uczniami, w której wskazano, co każdy z zespołów zrobił dobrze, a co można było zrobić inaczej lub lepiej.

 

Uzyskane efekty

  • Zwiększyła się efektywność, kreatywność pracy w zespole
  • Pozytywnie zmieniła się u uczniów postawa i świadomość ekologiczna
  • Zmniejszyła się ilość odpadów poprzez wykorzystanie ich do prac plastycznych i technicznych.

 

Mamy nadzieję, iż tworzenie projektu wprowadziło pozytywne zmiany w życiu uczniów pracujących nad nim. Stojąc przed wyborem, świadomie będą decydować się na zdrowszy, aktywny styl życia, a swoją postawą ekologiczną dadzą pozytywny przykład innym.

 

{edocs}../../jdownloads/Publikacje nauczycieli/projekt_gim_2013.ppt,100%,440{/edocs}
Drukuj

 

W bieżącym roku szkolnym uczniowie realizują następujące projekty:

Drukuj

W tym roku wzięliśmy udział w XIII edycji konkursu „Akademia Misia Haribo”. Był to projekt społeczno-edukacyjno-ekologiczny, którego cel to łączenie zabawy z edukacją proekologiczną, a tym samym zwiększenie zaangażowania dzieci w naukę.

Nasz patron mówił:

"Jestem nie po to, aby mnie kochali i podziwiali, ale po to, abym ja działał i kochał. Nie obowiązkiem otoczenia pomagać mnie, ale ja mam obowiązek troszczenia się o świat, o człowieka."
Janusz Korczak

Podaruj 1% podatku

Imieniny obchodzą:
Andrzej, Wiktor, Daniel
481767
Dziś:382
Wczoraj:394
W tym tygodniu:2864
W tym miesiącu:8499
Ogółem:481767
Twoje IP: 54.161.40.41
unix 0.0
Aktualnie: 64